Friday, January 1, 2016

This is new year

Assalammualaikum 2016!


Aku tidak harapkan banyak untuk 2016 ini.. cukuplah untuk menjadi manusia yang lebih baik dari 2015.. tahun ni pun habis belajar sudah.. Inn Shaa Allah..

bila di'throw back' kan balik, banyak benda berlaku di tahun 2015. Alhamdulillah aku mampu untuk melangkah jauh ke hadapan..

menerima orang baru dalam hidup aku.

satu keputusan yang sukar untuk aku lakukan sebab bertahun aku engaged with old memories.. 

Alhamdulillah.

tapi tahun 2016 ini jangan pula aku ditanya bila mau kahwin.. sebab aku belum ada perancangan untuk itu.. ha ha ha ha..

2016 ni aku akan memulakan kehidupan baru.

kalau 2015 i've tend to be good students.. but in 2016 i want to be a good business woman.. Inn Shaa Allah..

be matured.

aku tak pernah terfikir aku akan sejauh ini.

further study?

i've planned before.. and it's on the plan.. aku mau, tapi bukan dalam masa terdekat ni.. memandangkan calon suruh study before kahwin (katanya tak mahu jauh bila sudah kahwin nanti). so, jangka masa untuk mendirikan rumah tangga itu paling awal pun mungkin in 5 years later.. ha ha ha ha..

so everybody!

aku harap tahun 2016 ni kita akan jadi yang lebih baik.. bukan hanya di dunia sahaja tapi perkayakan bekalan untuk hari akhirat. memang ramai yang ingin kaya raya, tapi apa gunanya kaya raya di dunia tapi tidak di akhirat.

ada aku terbaca post berbunyi begini,

'asal tahun baru akan ada orang post azam baru.. tapi dia begitu juga.'

well, so pity on you.. you don't have anything that u want to achieve.. at least kalau mereka tak dapat achieve azam tahun baru mereka, mereka tetap berusaha ke arah itu.. then how about you?

people change for their own goods everyday.. we don't have rights to mocking them.. by mocking them u don't know that u actually mocking on yourself..

As my auntie's said,
welcome 2016, tapi sangat sedih untuk melangkah ke tahun 2016..

i also feel that way,
tepuk dada and ask yourself why. only u know the answer..

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: