Wednesday, November 4, 2015

TIPS: perjalanan kl sentral - klia

Assalammualaikum...

Di sini dengan rasa bangganya ingin memberikan tips perjalanan dari KL SENTRAL - KLIA.. yang aku rasa ramai yang tak tahu lagi (kut). Sebab aku dapat komen dari kawan aku ada ja yang tak tahu lagi pasal ni.. kalau dah tahu tu tak apalah.. aku saja nak kongsi.. hehehe..


aku copy ja status dalam facebook dan instagram aku pasal ni..



Alkisah balik cuti..

.mula-mula member suggest aku ambil klia transit smpai ke putrajaya pastu bru ambl dr putrajaya sampai ke klia.. sebabnya harga tiket berbeza gila kalau ambil direct.. 

kalau direct kl sentral- klia = rm35

Tp kalau ambl kl sentral- putrajaya= rm9.+
Putrajaya- klia = rm6.+
So jumlahnya dlm rm15.+
Nampak x bezanya?

.tapi.. memandangkan aku terfikir aku punya luggage yg besar gedabak ni..ku pun putuskan utk ambil direct kl sentral- klia..

.masa beli tiket tu aku nampaklah counter luggage drop.. aku pun bermonolog "eh..bole drop luggage dekat kl sentral ni? Maka aku pun bertanya di kaunter.

Me: cik..boleh drop luggage ea kt sini?

Cik kaunter: boleh.. yg penting flight maksimum 12h before

Me: habis tu esok saya tinggal boarding la ni?

Cik kaunter: ya.. and check balik no gate..

me: beg saya siap2 masuk kapal jugak kan?

Cik kaunter: *gelak .. ya dik..

Me: maaflah cik..saya baru tau sbb tu banyak tanya..selama ni saya usung ja luggage saya..

Cik kaunter: tak apa dik.. bertanya tu lebih baik dari tak tanya..

.maka aku pun dengan senang hatinya men'drop'kan luggage aku di kl sentral dan berlenggang-lenggok menaiki klia eskpress..mudah kan.

.opss lupa.. syaratnya kena beli tiket klka ekspress dulu baru bole drop luggage..

.sekian dari orang yg ketinggalan zaman..hahaha.



♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: