Sunday, November 22, 2015

First met

Assalammualaikum

Tak terasa sudah mau masuk minggu ke 11, tinggal ada 4 minggu lagi sesi pembelajaran sem 8 ni.. Terlalu banyak benda yang baik berlaku di semester 8 ni dengan izin Allah.. semua dipermudahkan walaupun kadang-kadang aku rasa macam mau tercabut jantung.. Ya la.. aku ni kan jenis tak suka rushing tapi buat kerja ikut mood.. kalau aku ada mood aku akan buat sampai habis, kalau tak ada memang tak geraklah kerja tu..

masa cuti mid sem baru-baru ni aku ada balik sabah.. saja gunakan tiket free dan hantar 70% barang balik ke sabah.. hehehe.. percaya atau tidak, aku akan hidup dengan berbekalkan baju tak sampai 10 helai di sini.. HAHAHAHA.. (itupun kalau tak beli baju baru..kekekeke)

Cuti kali ni memang macam biasalah duduk melekat sampai mama tanya tak keluar dengan partner ka? plan tu memang ada tapi partner busy kerja.. so, kita tunda tunda dan tunda sampai aku pun malas nak berharap jumpa pun.. hahaha..

aku terlalu berdiam pasal partner aku ni kat family aku ni sampai keluar soalan pelik-pelik macam:-

partner layan kau ok tak?

mana partner kau tak pandai muncul-muncul?

family tahu sebenarnya aku ni jenis tak kenalkan partner dekat family sebab aku takut tak jadi.. tapi aku bawa balik juga partner ni sebab aku nak family aku kenal dengan dia memandangkan aku rasa aku boleh go on dengan dia ni..

so,
kali pertama bawa balik rumah hanya ada mama, bapa, kakak, dan anak saudara aku.. itu pun dua hari sebelum aku fly balik sini.. hehehe..

Alhamdulillah semua okay ja.. partner pun rasa senang hati bila mama, bapa dan kakak aku layan dia..

dan sekali lagi mama suruh aku ajak partner ni datang rumah abang aku sebab kita ada makan-makan.. memang jadi kebiasaan malam sebelum aku fly, kami sekeluarga akan adakan makan-makan, karaoke.. mama kata kenalkan pada abang-abang aku pula..

memandangkan rumah taklah jauh sangat.. cuma duduk kampung sebelah, maka partner pun dapat datang..

abang aku kata,

"tu pilihan betul-betul atau jadi sudah jadi calon?"

aku kata,

"setakat ni memang jadi calon sudah.."




"thanks to him.. he bring back your smile.."
"Alhamdulillah.."

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

2 comments:

ChiQ Azza said...

hahhaa.. diam2 kan c akma ni.. gigit kang.. chiq je lambat baca dalam blog.. congrats neway.. moga hingga ke jannah ya!

Akma Dk said...

hahahaha.. diam2 berisi.. tq chiq..