Tuesday, August 4, 2015

exercise for your life

Assalammualaikum and good morning my lovely diary!

Semenjak hari raya ni kan, berat badan aku gila naik mendadak.. Bila aku cakap dekat adik aku, adik aku kata scale aku tu penipu.. Hahaha.. Tapi betul lah..aku makin rasa perut aku ni dah semakin boroi seboroi boroinya.. Hahahaha..

"aku lagi suka kau macam ni daripada kurus keding macam hari tu" - kata future (Inn Shaa Allah)

Hahaha.. Tapi masalah aku sendiri yang tak selesa dengan berat badan aku ni.. Rasa macam lain macam..

"buat apalah kau mau kuruskan badan balik.. Lelaki bukan semua suka perempuan kurus" - kata future lagi..

Eii!! Tumbuk ni!! Itulah selalu aku jawab.. They don't know how i feel before, what i've been through before dengan badan yang obes.. People keep calling me 'hypo', gajah, badak sumbu and so on.. My self-confidence going down..

Sebab tu lah aku terlalu ingin jaga berat badan.. So i made a decision untuk exercise which is outdoor.. Selalunya aku ni asyik exercise dalam rumah dengan zumba aku tu.. Kali ni, i want to go out!!

Tapi gila rasa malu tu masih ada lagi.. Nak exercise di luar.. And again i made a decision untuk jogging di track belakang runah tercinta.. Oleh kerana bukit bukau jalan tu, rasanya macam fartlek exercise pula..

So here i go...


Cantik tak trek jogging aku hari-hari.. Kalau boleh aku nak pergi sampai hujung sebab hujung tu laut.. Tapi bapa tak bagi sebab ada gabuk.. Gabuk tau? Ala kawan tarzan yang dekat pokok tu..

But seriously,  pernah aku jogging ada pula babi hutan.. Hahahaha.. Lintang pukang aku berlari..lepas jog aku akan buat sit up pula.. Kata nak kecilkan perut kan.. Hahaha..

Okaylah, i'm off.. Mau cuci pinggan..biasalah perempuan.. Hahahaha..


♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: