Thursday, April 23, 2015

Chicken pox after a week

Assalammualaikum...


baru rasa macam nak update pasal chicken pox hari tu kan.. memang genap seminggu dah start pecah-pecah dan kering dah semua.. kira boleh jalan sudahlah.. sampai ke ipoh aku teman cikgu pembimbing aku.. hahaha.. dari bosan duduk rumah, jalan lah dengan dia..


 dah comei kan.. heheh.. sebenarnya masa ni baru start kering.. pastu, bila dah habis cuti tu.. aku dah masuk balik mengajar, dan sudah menjadi lumrah padang dan guru PJ tak boleh pisah.. memang parut tu jadi hitam sebab kena panas dan hujan..


berat jangan nak kata lah.. memang turun 3kg.. cikgu pembimbing aku ada nasihat suruh pakai bedak sejuk+ daun semambu.. tapi kan, asal aku pakai bedak sejuk ruam akan naik kat muka.. so, aku assume aku tak sesuai pakai kut.. so, aku guna cara moden.. pakai Azanis scar serum yang di sponsor oleh makcik aku sendiri..


baru seminggu pakai, tapi baru minggu ni boleh jaga betul-betul sebab pra sukan dah habis.. memang cepat..parut yang kecil-kecil tu dah banyak yang hilang.. Inn Shaa Allah nanti bila dah okay aku akan post gambar..


yang kat badan pula aku guna minyak zaitun ni.. jauh aku cari, sampai ke kedah.. hahaha.. ni adik aku yang suggest, sebab masa dia kena dia kata dia pakai ni.. parut cepat juga hilang.. tengok parut-parut tang tangan (yang paling teruk) dah pudar dah..


sekarang ni sabar ja lah bila ada yang tegur parut-parut di muka aku.. hahaha..
♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: