Saturday, October 18, 2014

Sembang kopi

frozen inside without your touch, without your love- Bring me to life, Evanescence


kadang orang tak boleh nak terima orang baru dalam diri mereka bukan kerana mereka masih belum dapat untuk move on kepada orang baru dan masih mencintai yang lama.. tapi sebenarnya mereka letih dan penat untuk memahami karakter dan seiring dengan orang baru itu..

"aku malas mau kenal lagi orang lain, sebab yang aku serasi ada di depan mata"

yes, perkara itu adalah perkara yang seringkali diulang oleh kami apabila kami bercerita tentang kisah kami.. dan aku juga merasakan perkara yang sama.. penat, lagi-lagi bila hanya kita yang berusaha untuk seiringan dengan orang baru itu.

aku sudah tidak mengharapkannya,
aku juga sudah tidak terfikir tentangnya,
sebab mama cakap hargai yang sayangkan kita,
yang selalu ada dengan kita..

tapi aku juga tahu ertinya lelah.. itu sebenarnya salah satu sebab kenapa aku malas mau mengenali orang baru.. bayangkanlah, bila kita bercinta bertahun lamanya. tiba-tiba tiada jodoh, maka sia-sialah usaha mengenali mereka selama ini.. sebab itulah sekarang aku hanya ambil mudah pada mereka yang datang dalam hidup aku (maaf sangat-sangat)

dan ada yang putus asa, tarik diri, dan cakap aku ni bajet hot.. tapi kalaulah kamu melalui apa yang pernah aku lalui.. kamu takkan cakap begitu denganku.. makin kita berharap, makin kita terluka.. so, ambil cara mudah, follow the flow..

sebagai kesimpulannya, (ceh macam karangan sekolah) kadang-kadang orang macam aku ni bukan masalah move on, masalah penat sebenarnya.. so, kalau berminat kena usaha lebihlah.. ha ha ha ha (ayat bajet hot gila!) 

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: