Saturday, May 3, 2014

stress


forget about the reasons what u can't in life and start to try cause its ur time, time to fly
all ur worries leave them somewhere else, find the dreams u can follow

aku ni kalau dah start mood terbalik, dengarlah lagu-lagu yang boleh kembalikan semangat aku semula.. hehehehehe... tak tahu apa sebenarnya punca aku rasa stress tiba-tiba, mungkin sebab tida tempat mau share problem/ cerita kan.. yalah, aku ni suka dengar luahan orang.. tapi untuk tempat aku meluahkan kekusutan di hati tu memang susah nak cari.. there's few people yang aku selesa bercerita..

so, nak dijadikan cerita, masa cuti hari buruh, aku memang rasa sangat stress dan mata dah bengkak-bengkak menangis tanpa sebab.. ha ha ha ha.. aku pun pergi mesej semua kawan aku yang ada di sini, kawan sekolah sampai kawan diploma.. ajak keluar lepak, sebab aku nak release tension.. tapi malangnya semua dah ada plan masing-masing..

aku pun ajak si eddy azuan a.k.a bff aku ketika zaman sekolah dulu.. yang memanggil aku hypo sebab badan aku yang gemuk gedempol itu.. hahahah.. pada mulanya dia tak mahu keluar, dan aku baru teringat birthday dia baru lepas.. pastu, aku cakaplah nak belanja dia makan (sempena besday dia tu..) hahahah.. dan ya! beliau sudi menemaniku..

ajak juga orang lain temankan sebab macam awkward mau keluar berdua.. kan kami dah lama tak jumpa.. hahahaha.. tapi, tak dapat.. terutamanya uncle benji, macam-macam alasan dia bagi.. huh! dan aku memang main jalan ja.. c eddy dapat datang ka tidak aku tidak peduli.. HAHAHAHAHAH..



dan masa aku ada dalam bas, lalu pasar seni.. aku nampak ramai orang berbaju hitam+merah sedang berhimpun dengan memegang bendera "bantah GST".. ha?! sudah... ni perhimpunan GST kah.. dah lah aku pakai baju hitam dengan bertudung merah.. memang sepanjang jalan tu orang tengok aku.. hahahah.. aku tak tahu pun ada perhimpunan..

so, aku dan c eddy jumpa di kl sentral seperti yang dijanjikan.. hahahaha.. btw, aku langsung tak perasan si eddy.. hahahah.. sebab saiz dia dah berubah.. sekarang dia adalah hypo.. wakakakakaka.. sorry dy! slang pun berubah sudah kesian.. hahaha...

kami duduk dekat kl sentral fikir mana mau jalan.. aku mengikut saja sebab aku memang tiada arah tuju.. so, dalam kesesakan lalu lintas itu.. kami ke times square.. sebab adik c eddy ni nanti nak pegi lowyat..jadi kami janji jumpa di times square saja..

plan awal mau makan MCD, sebab lama gila tak makan MCD.. hahahah..pastu, si eddy ni suggest makan Wendy's.. memandangkan aku tak pernah makan wendy's lagi.. so aku pun angguk-angguk saja.. hahahahah.. btw, c eddy ni pencinta fast food.. patutlaa macam belon.. hahah.. sorry again eddy!!










hahahah... kami ambil gambar-gambar di atas dan hantar ke group w.apps kelas kami dulu.. wakakakakaa.. nampak kejelesan mereka di situ.. lama tak dengan si eddy ni tak bermakna humor instinct kami dah tak sama.. hahahaha.. kami boleh gelakkan benda yang sama tanpa mengeluarkan kata-kata..

contohnya:-

1. aku jalan di belakang, si eddy jalan di depan.. lalu 1 kedai, nampak patung emas.. aku dah tutup telinga, si eddy tengok aku sambil ketawa-ketawa.. 

eddy: kau ketawa kenapa?
aku: tu patung emas.. kau?
eddy: sama.. ha ha ha..

yang lain tu biar aku rahsiahkan sebab kami mengetawakan orang.. wakakakakakaaa... tapi sebenarnya best juga keluar dengan si eddy, dia jenis kuat makan.. dan realitinya, aku juga.. hahahaha... tapi ada juga dia komen aku,

"bosan keluar dengan kau, pelik aku perempuan tidak suka shopping.."

hahahha.. kan.. aku balik-balik cakap dengan dia aku tak suka shopping.. dia tak percaya.. hahah.. aku suka teman orang shopping.. pastu dia cakap lagi.

"kesiannya kau!! lama tidak tengok wayang.."

hahah.. ni bila aku cakap last aku tengok wayang tahun lepas, aku rasa 1 tahun lepas lah.. masa KIL keluar.. aku ingat itu last movie aku tengok.. HAHAH.. kalau tak, aku nak tengok wayang dengan si eddy.. tapi takut lewat balik TM nanti..

pastu, pergilah teman adik dia pergi lowyat beli phone.. hehehehe.. keluar-keluar dari lowyat dah pukul 7.. alamak! aku kena balik.. nanti malam sampai di TM.. hahahah

dah balik TM, pap! aku rasa beban tu balik kat aku.. sebab 1 lagi aku belum buat.. menjerit di dalam bilik karoke! hahahah.. dan aku lepak karoke lagi, pastu pigi makan.. memang aku makan sampai licin.. heheheh..dah tu, aku baliklah rumah..

kesian housemate aku, dorang dah risau pasal aku.. sebab aku lewat balik.. aku tak mesej dorang sebab aku tak sempat nak isi kredit.. hahahaha.. adoii..dahlah tak beli apa-apa untuk dorang.. iskkk... maaf kawan-kawan..

sebenarnya apa yang aku nak sampaikan sini, lain orang lain caranya melepaskan tension.. macam aku.. kalau tension, aku suka jalan sorang-sorang/ berjumpa kawan lama + makan banyak + menjerit dalam bilik karaoke.. 

terima kasih pada yang menemani diriku ini.. HAHAHAH.. oh ya! tanda ada stress.. aku gelak macam setan.. setan pun tak gelak macam aku.. weee~~~~~


and this is us masa tahun 2009.. si eddy pergi penang dan jumpa aku..HAHAHAH.. masa ni dia kurus lagi.. wakakakaka...


♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: