Wednesday, May 7, 2014

privacy


aku hormat privacy anda sekalian..

aku ni nampak macam lembab dan tak caring kepada orang-orang sekeliling aku.. sebab aku tak suka bertanya sama ada mereka mempunyai masalah atau tidak.. apa yang berlaku pada hidup mereka.. sampailah satu masa ada sesuatu yang berlaku pada mereka dan aku tak tahu..

even bila aku nak pergi tengok mereka, dan mereka tak bagi.. aku akan batalkan niat aku.. sebab aku tahu they need privacy.. mereka perlu masa untuk bersendiri.. 

sebab aku hormat privacy mereka,

aku tak suka bertanya masalah mereka selagi mereka tak ceritakan pada aku sendiri.. sebab aku tak suka dihimpit dengan persoalan bila aku ada masalah.. aku tak suka orang ganggu privacy aku.. selalunya bila aku ada masalah aku akan suka menyendiri.. hahah.. hidup dalam dunia sendiri..

so, janganlah cakap aku tak caring pada kawan-kawan aku.. aku cuma nak mereka bersedia untuk menceritakan masalah mereka.. sebab bila orang tengah bingung ni, mereka tak boleh berfikir secara rasional dan apa yang kita nasihat mungkin tidak akan dapat diterima oleh mereka.. hehehe.. tapi bila mereka datang cari meluahkan segalanya, i'm here..

nak pinjam bahu, i'm here..
nak pinjam telinga untuk dengar, i'm here..
nak menangis, i'm here..

tapi nak nasihat, aku taklah arif.. sebab masalah aku sendiri aku tak dapat settlekan sampai sekarang.. HAHAH.. 

luahkan selagi mampu, jangan jadi macam aku.. makan diri sendiri.. semuanya nak simpan dalam hati.. walaupun teman paling rapat aku sendiri selalu cakap, 'express!! jangan simpan dalam hati'.. but i can't.. 

last,aku tahu aku bukan kawan yang baik.. tapi tolonglah jangan judge aku bila belum tahu sebabnya.. :)



♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: