Monday, May 5, 2014

Mama ma ma..

Assalammualaikum!

fuh, dah lepas beban di bahu untuk subjek KPD ni.. heheheh.. dah lepas da.. hari ni task terakhir di mana ianya adalah pertandingan inovasi as i mentioned before.. hehehe..

aku dengan senang hati ni pun pergilah menonton Jodoh musim ke-2.. musim pertama aku memang ikuti jodoh ni, entah.. cerita taklah sedap mana pun.. tapi mingkin sebab ada scha al-yahya kut.. hehehe.. btw, jodoh musim ke-2 scha dah takda.. diganti dengan siapa entah yang pegang watak gedik tu.. dan yang berbezanya, kali ni lelaki pula kejar seorang perempuan.. dan perempuan yang dikejar adalah Hanis Zalikha.. 

aku rasa musim ke-2 ni sangat lawak. tak berhenti aku ketawa.. adoii.. hahah.. btw, episod 4 ni ada cerita pasal lelaki 'anak mak'.. sikit-sikit cakap pasal mak dia, nak sama itu ini dengan mak dia, then si Hanis Zalikha ni taklah selesa..

bagi pendapat aku,
ya semua perempuan tidak selesa bila setiap kali lelaki tu cakap pasal mak dia.. bukan nak kata tak bagus, dan rasa menyampah.. tapi ada perasaan takut.. contohnya, kalaulah aku punya partner macam tu.. aku mestilah rasa risau dan takut jika aku tak dapat sama standard atau seiring dengan mak dia.. memang selalu lelaki akan melebihkan mak mereka, macam aku juga aku selalu lebihkan bapa dan abang-abang serta adik aku.. aku nak dia protector macam mereka.. tapi aku taklah expect cara dia dan keluarga aku sama..

so, berbalik pada cerita itu.. bukannya rasa menyampah bila partner cerita psal mak dia.. yang menunjukkan dia rapat dengan mak dia.. ya honestly suka lelaki macam tu, yang rapat dengan mak dia.. tapi kalau nak selitkan cerita mak dia dalam semua hal, tiba-tiba rasa takut tu muncul.. 

tapi sebenarnya it's not a big deal pun.. tak kisah kalau mak dia sporting dan dapat bagi tunjuk ajar pada kita.. heheh.. ok?

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

2 comments:

ulat said...

Weh, jodoh musim baru ke? Aku kena tengok ni haha.

Exbf aku dulu anak mak weh. Macamana? Haha.

Akma Dk said...

hahahaha... yela.. da ade musim baru weii.. lawak gile.. xpe da jd xbf.. hahaha