Thursday, April 17, 2014

Happy time with family

Assalammualaikum,

is a sky full of lighters?- Lighters by Eminem ft Bruno mars

okay, walaupun cerita ni agak berhabuk dan agak sudah lama tersimpan. aku tak kira! aku nak post jugak dek kerana kerinduan yang melampau kepada family aku.. hehehehe..

i don't need anyone else.. bertulkah?

for this time yeah. tapi bila aku dah kahwin nanti, life aku mesti more kepada laki aku. cis! hehehe..

oleh kerana kedua-dua anak bongsu (aku dan adik aku) belajar di negeri orang. seorang di perak dan seorang lagi di kedah. time cuti semesterlah family aku menghabiskan sisa-sisa masa mereka dengan kami. hehehe.. banyak program dirancangkan. family aku kalau boleh hari-hari nak makan masakan aku. pandaikah aku masak? ceh! hahahaha

this is what we called bowling time!!!


abg long, idol, cha, dan ayu..
ini semua bestfriend ni.. hahahah.. c cha rapat dengan tiga-tiga orang ni.. hehehehe


ayu, cha and me.. hehehehe...
no more caption ;p


yang ni umi dan babah c cha.. hahahaha...
abang aku paling garang dan tegas ni.. tapi sangat caring.. biasalah, dia marah/tegas sebab dia sayang :)



tengoklah dia punya posing membowling.. hahahah.. 
kalau aku, jangan harap.. asyik masuk longkang ja.. wakakakakaa.. sampai c bapa pun ajar aku.. 




tengoklah result untuk first set.. hahahah.. siapa menang dari belakang??? ;p


tengok gaya budak kecil ni.. sangat hyper active.. hhahahaha...habis satu dewan dia round..


sampai tempat bola pun dia duduk.. hahahahaha


sekarang baring pula.. protes ni! hahahaha...


aku rasa lucu gambar ni.. nak suruh dia turun sebenarnya.. tapi dia tak mahu.. cha.. cha..


untuk result keseluruhan, abang aku yang menang.. hehehehehe.. hadiah? nampak selipar di tangan.. tu lah hadiahnya.. wakakakakaka!!



dan pemenang dari belakang.. tu.. hadiah? hahahahha
aku kena belanja makan kut.. hihihi...




lpas bowling, aku, kakak aku dan abg long jalan-jalan di harbour mall.. hehehehe..

sempat g bergambar ni..

tengok aku lagi matured dari kakak aku kan.. seri orang mengandung pula ada kat kakak aku.. comel!



and us again.. hahahaha.

even kedua pula adalah menghadiri majlis perkahwinan keluarga belah bapa aku.. hehehe.. serius aku memang tak berapa kenal family sbelah bapa yang bangsa suluk ni.. keturunan datu-datu kata orang.. tapi masa ni baru bapa perkenalkan satu persatu.. hehehe..

yang lawaknya, bila dorang bergurau sesama sendiri panggil, "hoi! datu k**** 1/ 2/3!!

takleh tahan... hahahaha...



mama dan bapa aku.. sweet kan!
bapa aku ni kalau nampak aku ngan kakak aku jalan pegang tangan, dia pun nak juga pegang tangan mama aku.. hehehehe..

best tengok bapa dan mama.. tetap sweet depan anak-anak.. heheheh.. siap boleh cerita kisah cinta mereka dulu-dulu ni.. heheheheheh


again, aku dengan kakak aku.. hehehehe..

mama cakap, muka aku lagi cengkung dari kakak aku.. tapi bila tengok semula.. kakak aku lagi muka dia bujur dari aku... wakakaka..

btw,
bila freehair baru boleh nampak betapa cengkungnya muka aku.. dah lama perasan bila pakai tudung nampak bulat :)



inilah pengantinnya.. 
yang perempuan tu sepupu bapa.. heheheh..

aktiviti seterusnya adalah majlis doa selamat dan juga sambutan hari lahir untuk mereka yang lahir bulan 1.. sebenarnya, masa adik aku kena chicken fox hari tu mama aku ada bernazar, kalau adik aku okay dia nak buat kenduri kesyukuran.. Alhamdulillah.. tercapai hajat mama...


ini mereka yang lahir bulan 1, selain c cha la.. c cha tu suka tiup lilin.. hahahhaha...


idol, labib, dan abg long...


selepas kenduri, kami melepak sambil tengok budak-budak main kat bahagian bawah rumah.. hahah...dahlah main bola.. adoiii..

best tengok dorang main.. sebab lama tak berkumpul kan..

seterunya membuang masa di Legend Restaurant.. heheheheh


restoran ni tepi laut.. yalah.. beluran kan pekan di tepi laut...
best petang-petang duduk sini sambil ambil angin laut..
aku dahlah suka tengok laut..tenang ja rasanya...hehehhehe


shaking! adik aku lah ni ambil gambar.. adoilaaa...


cayang aelma...
ini cucu-cucu DK.. hehehe

aelma rapat dengan bapa aku, berlawanan dengan cha.. tapi bila nampak aelma dengan bapa aku, cha pun ikut sama.. sebab dia sayang adik dia ni..

kalau aelma datang,mesti dia cakap kat semua orang. "adik aku.." walaupun masih pelat..


mak lang dan cha.. ^_^


habis sudah cuti.. selamat tinggal sabah!! jumpa lagi!! T_T

masa ni, mama punya pelukan dekat aku lain sangat aku rasa.. entah kenapa aku tak boleh nak tahan airmata aku masa tu.. selalunya, aku akan bajet cool sampailah tg.malim. aku akan nangis.. hahahaha.. tapi masa tu.. aku takleh...hahahaha..

rindu semua orang.. T_T


♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: