Thursday, March 13, 2014

Untitled

If Allah wants you to get married, you will be married. Else, He will make you busy with other things other than marriage- AkuIslam.com

Assalammualaikum dan selamat pagi~~~~

hari ni aku takda nak cerita sangat... rasa macam mau menaip jak.. hehehe.. semalam takda kelas tapi busy juga sampai ke hala tuju yang dituju bersama rakan-rakan.. Alhamdulillah..lepas tu balik pun dah malam.. nasib baik geng boleh masuk bila cerita pasal hoteliers punya life..

aku memang rindu life as hoteliers.. bahkan, aku plan lepas habis buat degree aku nak posting di hotel dulu.. HAHAHA...nak cari duit kan.. nak bawa satu family datang masa konvo aku nanti..

btw,
life as hoteliers ni taklah semudah yang kita rasakan.. ya..mana-mana kerja pun ada kesulitannya.. tapi apa yang aku nak sampaikan, bila kerja kat hotel jiwa mesti kental, pendirian mesti teguh.. sebab life dia memang tak lari dengan sosial.. kita diajar how to threat people well.. but sometimes ada orang yang nakkan special threat with bla..bla..bla..

aku tahu bukan semua hoteliers macam tu.. even aku alhamdulillah taklah macam tu.. jiwa kental gila masa praktikal.. pegi keja tak boleh pakai tudung even ada staff dorang pakai tudung.. so, terpaksalah..mana lagi nak hadap mereka yang gatai meghelaaa tu.. hait! kalo diikutkan hati nak bagi penampaq ja.. tapi as a trainee tak boleh buat apa selain cakap terus terang..

aku ni lagi yang muka ala-ala chinese memang dorang ingat senang nak usung keluar masuk kelab lah.. tapi memang aku cakap direct aku tak pegi tempat macam tu..ada yang paksa, tapi memang aku berkeras tak mau.. memang pernah juga cakap teringin nak masuk kelab sebab nak tengok ada apa kat dalam tu.. tapi syukur Alhamdulillah Allah masih sayang aku.. DIA tak bagi keberanian kat aku untuk menapak ke sana..

hubungan aku dengan staff okay.. yang aku rapat sangat ni mereka yang duduk housekeeper.. yang perempuan baik, yang lelaki jenis tak makan kawan.. dorang siap sound awal-awal "jangan layan" kalo lepak pastu ada member clubbing mereka datang..hahahaha.. bagus-bagus..

member hoteliers kat penang pun macam tu.. even dorang sosial, dorang jenis tak angkut member pi sekali.. aku ni jenis lepak dengan semua orang.. aku tak suka pepatah bila kita berkawan dengan penjual dengan minyak wangi kita akan bau wangi dan bila berkawan dengan penjual besi buruk kita akan dapat bau tengkik.. bagi aku itu semua kembali kepada jati diri kita sendiri..

member aku ni, kalau ada member dorang nak kenal and bawa keluar dorang akan cakap kat aku,

"aku bukan nak burukkan member sendiri..tapi, better don't.. ni jenis makan perempuan"

aku angguk.. untuk jaga hati lelaki tu memang aku setuju dengan syarat member lain kena ada sekali.. ada juga antara member dorang ni yang direct pm aku kat fb,

" I minta dorang kenalkan i dengan you dorang tak bagi... sebab dorang cakap you bukan taste i.. tapi i do like you"

ya memang aku sebenanrnya bukan taste dia.. aku tak suka sosial life dia.. as a friend ya aku boleh lepak mamak then duduk berbual ramai-ramai.. tapi as a special girlfriend, crush, scandal.. not so me.. hehehehe.. aku bersyukur bila kawan-kawan aku ni try to protect us.. hehehe.. bagus!

tapi sebenarnya life suka lepak mamak sambil tengok bola sampai subuh tu dah berlalu la.. aku dah takda feel nak buat tu semua sejak masuk degree ni.. mungkin zaman tu dah berlalu or sebab tak jumpa geng yang boleh duduk ramai-ramai, menggila ramai-ramai, kat kedai mamak.. ahahahah.. degree more skema.. hahahah...

tapi okaylah..taklah aku jadi kutu embun.. sekarang ni sampai pukul 12 malam ja mata nak tertutup dan tak dapat diselamatkan lagi..nak kuar malam pun rasa macam malas.. hahaha.eh, nak pi mandi lah.. ada kelas jap g.. bubye!!!

p/s: aku kawan dengan semua orang tau!

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: