Thursday, January 9, 2014

aktiviti perantau

"selamat tinggal sayang, bila umurku panjang kelak ku kan datang tuk buktikan 1 balasan kau jelang..jangan menangis sayang, ku ingin kau rasakan pahitnya terbuang sia-sia.. memang kau lantas dapatkan.." Karma~ Cokelat


Assalammualaikum and hello diary!!

sukanya dalam hati bila tinggal 1 paper sahaja lagi.. hihihihi.. aku kiralah detik kepulangan aku ke sabah kan.. heheh.. lama sangat gap paper last ni.. haiyyaa.. kalau tidak sudah boleh balik sabah.. makan sedap-sedap dengan family..hikhikhik..

aku minggu akhir dekat sini kerja asyik makan megi jak.. hahah.. bukan apa.. mau kasih habis stok megi bah pula.. hehehe... tapi memang tidak habis juga.. sebab aku makan sekali ja dalam sehari.. aku memang banyak stok megi sebab aku suka makan megi.. punyalah teruk kan... okay! nanti balik cuti aku tidak mahu sentuh megi.. (yaka?? trep mu jak tu buyay...) hehehe...

okay..
oleh kerana last paper aku 13hb dan 14hb tu aku dijadualkan terbang ke sandakan Inn Shaa Allah.. malam ni aku ambil keputusan untuk packing barang...heheheheh


semaknya katil.. hehehe.. btw, kena packing mau simpan dekat stor.. biasalah perantauan ni kan..wajib letak barang dekat stor.. manalah larat angkut bawa balik sabah setiap kali cuti semester.. hahaha.. sebenarnya ini baru separuh barang aku.. actually buku-buku yang banyak. bukan buku pelajaran.. novel! hahah.. tapi bawa balik sabah kan.. sebab sayang punya pasal.. aku kan mau buat reading site dekat bilik aku nanti.. mini library untuk novel jaklah.. heheh.. 


bagasi yang bakal ku bawa pulang.. hahah.. siap 99% kemas.. tinggal mau angkut dan bawa balik.. semangat betul kan.. hahha.. biasalah...


ha.. MR boyfriend aku mana boleh tinggal.. peneman di kala sedih, suka, bahagia dan bermacam-macam keadaanlah.. hahha.. kena bawa baliklah walaupun si MR black sedang tunggu aku di rumah sekarang ni.. hehehe..

pernah aku rasa nak tinggal dekat kampung ja boyfriend aku ni.. tapi, mama cakap "bolehkah hidup tanpa dia ni? dahlah sana tiada karaoke.." heeeee.... memang hidup tak kena.. sebab ni cara aku release tension kan.. darah seni tu terlalu pekat di darahku walaupun aku taklah hebat macam orang lain.. ahaks!

apa yang aku perasan sejak aku mula berada di tanah semenanjung ni pada 2008, kalau nak balik sabah ja kompom 1 minggu sebelum tarikh flight tu mesti akan kemas barang.. hahah.. lain pula kalau kena balik semenanjung, kalau boleh subuh baru kemas barang.. hahah.. sampai bapa dan mama tegur banyak kali suruh packing.. bukan halau.. tapi selalu kami gerak awal pagi dari rumah.. yalah jarak dari Kg.Kolapis (beluran) sampai ke bandar sandakan tu bukan dekat kan.. heheh..

tapi, yang sedihnya.. sebab semnagat mau balik ni aku dah tak ambil kisah pasal last paper aku.. sedih kan? hurrmmm... aku kena study juga.. heheheh!! chaiyo2!!!

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: