Wednesday, December 4, 2013

kenapa MAS?

"but i hold, i stay strong.. wondering if we're still belong"~ Pretending by Finn n Rachel (glee)

Assalammualaikum..

wah.. macam dah lama tak meluahkan perasaan di dalam blog aku ni.. sorry sayang.. aku busy siapkan biomek untuk final presentation esok.. wish be the best of luck okay! ayat bukan main.. padahal baru dua hari tak taip apa-apa.. hahahaha..

okaylah.. hari tu aku dah janji nak ceritakan kenapa aku lebih memilih si biru daripada si merah kan?? jeng.. jeng.. jeng...

1. tambang lebih kurang sama

haa.. tak dinafikan tambang kedua-dua ni lebih kurang sama dah kan sekarang.. cuma beza kelengkapan..so, sebagai pelanggan, aku berhak untuk memilih mana yang aku lebih selesa.. hahaha...

2. makan free

hehehehe... sebagai pencinta makanan, sudah tentu aku nak makan kan.. so, oleh kerana charge untuk makanan dah masuk sekali dalam tambang, aku ada hak untuk makan tanpa bayaran di atas awan... kalau menaiki si merah, aku terpaksa tutup mata dan hanya mencium bauan makanan yang 'sedap' itu sahaja.. hahaha.. nak jimat kan.. biasalah.. kalau nak balik kampung ni, mesti duit pun dah tinggal sekeping dua kat dalam purse..

3. luggage up to 20 kg's

okay.. now MAS dah up kan lagi luggage dorang ke 30kg per person.. wah! heaven tak heaven??? oleh kerana aku perempuan yang suka muatkan everything kat dalam luggage aku, dan tidak suka membawa banyak beg..maka selalunya beg aku akan penuh dan agak berat.. hahah.. pernah sekali naik si merah aku terpaksa bayar luggage RM100+.. fuh! terus zero aku punya purse.. hahaha.. tapi salah aku juga tak reti nak agak berat luggage aku kan..

4. on time berperikemanusiaan

siapa yang pernah kena tinggal/ kena jual seat dia hanya kerana dia terlambat 5 minit sebelum check-in pasti tahu bagaimana rasanya??ermmm..


sebab itulah...aku taknak cakap lebih-lebih.. kena saman pula aku jap g.. hahaha...maaf.. aku cuma suarakan kenapa aku pilih si biru.. tolong jangan saman  aku sebab aku tak ada duit.. hahaha...maaf wahai encik pemilik si merah.. :)



♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: