Wednesday, November 6, 2013

Misi Kedah (Part 1)

Assalammualaikum...

long time no see.. tidak tulis apa-apa..heheheh.. aku baru balik dari kedah sebenarnya.. 4 hari aku dekat sana dengan misi..hehehe.. koyaaa... misi sangat kan.. heheh.. kan aku ada cakap adik aku sakit.. jadi seperti dijanjikan aku ingin ke uum untuk melawat beliau...

Alhamdulillah.. ownie dan family banyak tolong aku... dari tempat tinggal, transport, cari ubat, makan dan sebagainya.. semua aku buat dari pertolongan mereka.. terima kasih banyak-banyak..


kisahnya bermula pada hari khamis malam jumaat aku dan ownie (si tudung kuning) memulakan perjalanan ke alor setar.. hehehe.. sebenarnya kami ambil 2 bas.. tanjung malim-> ipoh, ipoh->Alor setar.. tak ada direct kan.. apa boleh buat..heheh..

sebenarnya ada something happened masa perjalanan.. tapi biarlah jadi rahsiah kami berdua.. hahaha.. asal ingat ja rasa mau ketawa besar-besar ni.. hahahahah...

tepat pukul 12 a.m kami sampai di Alor Setar.. dan abang si ownie lah yang datang ambil kami dan angkut kami ke rumah mereka di Kuala Nerang.. heheehe.. best gila bila family dia masih ingat aku. terutamanya si kecil Nina.. ownie kata Nina selalu dengar video aku main gitar.. heheheh....


dan pada keesokannya, bersamaan hari jumaat.. aku dan ownie dah plan nak pegi UUM pada pukul 3 petang..lepas orang solat jumaat.. masa pagi tu, mama call aku suruh aku beli ubat dekat adik aku.. scott emulsion dengan Jus Hidayah.. hahaha.. scott's Emulsion tu tak susah cari.. tapi jus hidayah tu kira berpeluh jugaklah cari dekat Changloon tu.. hahaha... laris katanya.. semua kedai habis... lastly ada 1 booth tu jual dan dia bagi aku diskaun.. rezeki.. Alhamdulillah...

oh,yah! pagi-pagi tu aku minta tolong ownie cari buah kelapa muda.. sebenarnya kawan aku si orked dah bagi dah air kelapa muda kat adik aku.. tapi aku saja nak bawa lagi..hehehe.. nasiblah tepi rumah ownie ni ada pokok kelapa.. tak pasal-pasal anak sedara si ownie jadi mangsa suruh kait buah kelapa..heheheh.. terima kasih!


lepas cari barang-barang dekat Changloon, kami terus direct ke UUM.. dan bila aku jumpa adik aku.. kira macam happy lah sebab dia dah ookay... tinggal nak tunggu parut hilang.. Alhamdulillah ... aku takut juga sebenarnya datang jumpa dia.. sebab aku tak pernah kena Chicken fox lagi..dan peluang untuk dijangkiti tu agak tinggi.. tapi sebab sayang dan satu-satunya adik aku, aku buang semua tu.. heheh... sampai kak ipar ownie cakap, "rapat sungguhlah hubungan adik-beradik ni..."

hehehe.. anak-anak bongsu DK kan... heheheh.. adik aku siap marah lagi aku pergi belikan dia bekalan makanan.. HAHAHAH.. yalah.. mama suruh.. tapi memang akuu nak beli pun.. tau tengah cuti ni susah nak dapat makanan.. tengoklah atas meja tu betapa banyaknya barang...



TADAAAA!! Idol dan Buyay.. heheh.. satu ambil physical education dekat UPSI, satu lagi ambil accounting Education dekat UUM..hehehe... kesian.. tinggal kami yang ada di semenanjung.. hehehe... dia suruh aku stay tengok Sukan MAKSIMA, tapi memandangkan aku banyak kerja, aku kena lupakan..heheheheh


ownie nak juga ada gambar dengan adik aku.. heheh.. ownie lah jadi driver aku selama aku dekat kedah..hehehe.. terima kasih!terima kasih!terima kasih!


hehehe.. ni family ownie yang ikut sekali lawat adik aku.. yang tudung hijau tu kira gps kami.. kakak ipar ownie.. dia student UUM juga..sebab tu lah bawa dia tunjuk jalan..hahah.. terima kasih! yang berdiri tu kak lang ownie.. dan dua lagi budak tu anak sedara ownie.. yang baju putih tu.. ehem!! hahahahha...

aku bersyukur sangat-sangat dapat jumpa adik aku walaupun kejap.. tengok dia dah okay bolehlah aku balik dengan tenang hati.. kalau dia still sakit memang aku dah fikir nak stay sana 1 minggu..hehehehe...

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: