Wednesday, October 2, 2013

The Number one for me

"imagine all the people living for today"- Imagine by John Lennon

Assalammualaikum dear diary and hai to myself and anyone visit my blog..wah!


pernahkah kamu dengar lagu dengan tidak semena-mena airmata kamu menangis?

aku pernah.. dan selalu sangat.. bukannya apa.. kadang-kadang lagu tu ada sikit-sikit juga mengingatkan aku pada masa lampau.. namun begitu, aku tahu aku dah move on dan sangat happy sekarang ni.. i think.. hahahah...

kadang-kadang aku rasa kesedihan yang dirasai di dalam lagu-lagu tu.. yalah aku ni darah seni juga.. memang menjadi kewajipan aku untuk menghayati dan memahami lirik-lirik lagu yang aku dengar.. sebab tu bapa selalu minta aku sampaikan cerita lagu sama dia..

tapi bab menangis tu.. entahlah..kadang-kadang aku menangis tanpa sebab.. serius betul! selalunya before tidur aku ni selalu menangis.. orang kata apa? muhasabah kan.. hahaha.. mungkinlah juga.. dulu aku ada habit yang kena dengar lagu sambil tidur.. sebab tu aku ada mp3 player aku sendiri dari zaman-zaman sekolah ni..hahah...

dan sebab lagu-lagu tu juga aku mengalirkan airmata.. terutamanya lagu Hanya Engkau Yang Mampu dan lagu Saat Kau Pergi.. padahal pada masa tu, aku tak tahu pun rasa sakitnya ditinggalkan..yalah..budak-budak sekolah kan.. tapi kedua-dua penyanyi tu berjaya buat aku menangis..

oleh kerana aku rasa sangat penat pada keesokkan harinya, aku kena stop dengar lagu untuk berhenti menangis sebelum tidur.. dan Alhamdulillah aku dah hentikan habit tu kecualilah kalau aku betul-betul tidak dapat tidur.. memang kena dengar lagu sedih-sedih..hahahah...

aku tak tahu sebenarnya apa aku nak sampaikan..saja aku mau bercerita..biasalah forever alone.. kau faham kan diari??hahaha.. okaylah..mau menidurkan diri dulu..esok kelas pagi pula..aha! banyak karaja... da~~~da~~ sweet dream....

p/s: btw, semalam housemates aku celebrate besday aku ngan sorang g housemate.. nanti aku upload gambar untuk next entry ya.. much love!

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: