Monday, October 7, 2013

never leave RISKS..


ini adalah hidup..macam mana kita berhadapan dengan kehidupan.. tanpa keberanian, kita tak akan mendapat pengalam.. tanpa keberania, kita tak akan dapat menghadapi kegagalan.. tanpa keberanian, kita takkan dapat menguruskan anasir-anasir jahat yang ada di hadapan kita.. yang menghalang kita dari berjaya.. dari melangkah lebih jauh..

inilah yang selalu aku ingatkan kepada diri aku bila aku dalam ketakutan.. yang selalu aku ingatkan kepada adik-adik aku di kala mereka menghadapi kesukaran.. semua orang mempunyai kesukaran dan dugaan.. bezanya bagaimana mereka menghadapinya..

walaupun kadang-kadang dugaan itu membuatkan kita menangis dan ingin berputus asa.. tapi ingatlah! Allah tidak akan memberikan kita dugaan yang kita tak mampu hadapi.. Allah yakin yang kita kuat dan mampu hadapinya! kenapa kita tidak yakin kepada diri kita sendiri..

apa yang penting hati kita.. doa.. usaha.. tawakal.. Allah sayangkan kita, sebab itulah kita di cuba dengan pelbagai dugaan.. mungkin ada yang menghadapi dugaan yang langsung tidak membebankan mereka.. sebab tu orang-orang tua cakap, "jangan gelak suka sangat..nanti menangis tak berhenti.." percayalah.. kekayaan juga adalah 1 dugaan.. kesenangan juga 1 dugaan.. kegembiraan juga satu dugaan.. sebab itulah kita perlu beringat..

beringat sebelum terlambat.. :)
♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: