Friday, October 25, 2013

Low blood pressure



dalam keadaan fizikal aku yang agak berisi ini memang orang tak akan jangka yang sebenarnya aku ni tak boleh derma darah+ low blood pressure... aku juga disyaki ada talesemia.. haiiyaaa... tu lah bila aku kata aku tak nak derma darah, ada juga yang cakap aku ni kedekut + penakut.. tapi sebenarnya ceritanya lain.. yaa.. memang aku takut dengan jarum.. hahaha.. tapi aku ada juga keinginan nak derma darah.. pernah sekali aku nak derma darah, nurse tu cakap. "darah untuk awak pun dah cukup-cukup.. nak derma lagi? baik sangat hati.." hahahah... dalam hati aku sebenarnya YES!!! hahahah...

talesemia tu yalah..penyakit keturunan kan.. cuma aku tak make sure lagi..cuma suspect ja lah.. Inn Shaa Allah tak adalah apa-apa kan.. heheh..

nak kata low blood pressure tu, pada mulanya aku dan family aku ingatkan aku ada high blood pressure tau... sebab aku ni selalu sangat pening-pening + suka benda makanan yang boleh buat darah naik.. tapi, pada satu hari yang indah di bulan ramadhan aku jatuh pitam akt bazaar ramadhan...

sumpah aku cakap, aku sihat ja before tu.. sampai bila aku cakap dekat adik aku yang aku rasa peluh dingin, adik aku dok gelak-gelak.. dia ingatkan aku main-main.. sekali..haa... kau.. terpaksa dia angkat kakak dia ni ke kereta...hihi.. nasib adik aku ni kuat.. berat aku ni, ringan ja bagi dia.. hihihi.. masa tu lah dapat tahu yang sebenarnya aku ada low blood pressure.. isk...

sama jugalah ceritanya tadi... aku siap boleh head lagi warm up pusing padang 5 pusingan.. ngam-ngam ja kakak tu tengah briefing, aku dah rasa peluh dingin aku.. mata aku dah macam sama-samar... hahah.. try gak nak stay calm kan.. sekali..ha! duduk terus..hikhikhik.. tapi alhamdulillah cepat gak baiknya.. sakit ni tak boleh layan sangat.. agak-agak dah boleh berdiri terus aku turut sama main netball.. hihihi..

bestie aku c mimie bila tau aku pitam tadi, dia tak bagi aku main masa game netball tadi.. takut dia aku pengsan.. hahahah... seyes! masa tu memang rasa longlai gak.. tapi ku gagahkan juga kaki ni melangkah.. walaupun aku bukan star dan tak tahu main netball...hihihi... semangat tu penting!

btw, aku nak share tu sajalah..hihihi....
♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

No comments: