Friday, August 30, 2013

Tips berhadapan dengan ex boyfriend

"Hanya lagu yang menjadi ingatan, hanya lagu yang menjadi kenangan.. "~Perpisahan ini by 1st Edition feat Aizat

Assalammualaikum dan juga selamat petang yang indah di bumi Tanjung Malim ni..

Alhamdulillah aku dah selamat sampai di sini..hehehe..terima kasih kat kawan sekolah aku dulu LUEY dan kakak dia sebab dorang bagi aku tumpang rumah semalam..hihihi..

okay.okay..setelah berhempas pulas yang tak seberapa ni mengemas rumah dengan tenaga yang ala kadar, aku pun baring-baring sambil online..entahlah macam mana tiba-tiba muncul idea untuk tulis tips berhadapan dengan bekas kekasih..kalau dulu aku ada tulis pasal tips melupakan bekas kekasih ..heheh..mungkin aku agak pro kut dalam situasi ini..hahaha..

1. TEGUR atau BUAT TAK TAHU

~ bila terserempak di mana-mana dan tiba-tiba saling berpandangan kan..anda ada 2 pilihan sama ada tegur atau buat tak tahu..hehehehe..if u already over it, tegurlah..tapi kalau masih rasa sayang atau berdendam buat-buat tak nampaklah..simple kan..hahahaha...

2. TANYA KHABAR

~ haaa..ini siapa ex-boyfriend dia di kalangan rakan-rakan dia juga dan selalu hang out sama-sama..nak tak nak kenalah bertegur sapa kan supaya susana tak tegang..so, at least tanyalah khabar..pasti rakan-rakan yang lain akan anggap.. "okay dorang still okay jadi kawan kita.."..naa..pastinya dapat keluar dengan bahagia dan gembira sekali..hahaha..

3. THINK POSITIVE

~okay, bayangkan bila anda sedang bersendirian then ex-boyfriend anda datang dan ajak anda berborak?nak lari atau tak??hahaha..janganlah lari..yang sudah tu, sudahlah..mungkin si dia nak berbaik-baik semula dengan kamu kan..atau dia memang ikhlas nak berkawan dengan kamu...

4. JANGAN LAYAN

~ini masa di mana your ex-boyfriend sudah pun mempunyai pengganti..tak kisahlah kahwin kah,tunang kah, pokoknya dia dah ada someone else.. bila dia mesej/chat kamu dengan kata-kata sayang lagi..rindulah, itulah, inilah..dengan sekeras-kerasnya aku cakap, JANGAN!JANGAN!JANGAN! jangan cakap yang kamu juga rindu/sayang dekat dia lagi..cuba cakap macam ni, "ingat bini kat rumah" or "sudah la tu..aku forward juga karang mesej kau ni" or "*LOL" hahah..macam??

aku rasa tu ja kut tips yang aku dapat bagi..oh,ya..if korang jumpa ex-boyfriend korang tu dan korang masih sangat sayang kat dia tapi dia dah kahwin or dah berpunya, dan bersama isteri/girlfriend dia pada masa itu..sila jangan menangis ya..ala..buat-buat tak tahu ja lah..walau dalam hati tu Tuhan ja yang tahu..hahahah...

okaylah sini saja..hurmmm..tips ni ditujukan kepada lelaki yang nak berhadapan dengan ex-girlfriend dia juga ya..aku malas nak taip 'ex-boyfriend/ex-girlfriend' hahaha...


♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

4 comments:

aTieYusof Family said...

Bagus bah tips2 cikgu ni.. boleh diamal ni oleh adik2...hehe

Akma Dk said...

hahaha...ya ka kak..ikut pengalamn sendiri ja tu.. :p

ariff isa said...

lelaki pun boleh guna tips ni jgk ke?

Akma Dk said...

boleh je ariff isa.. Inn Shaa Allah..