Thursday, August 29, 2013

Last Dinner before fly..

"Kau yang bernama cinta, buat aku rasa indah.."~ Dakmie

Assalammualaikum dan selamat pagi dear diary,

hari ni adalah hari aku akan terbang balik ke tanah semenanjung dan dijangka sampai ke tanjung malim pada hari esok.. al-maklumlah aku punya flight malam kan..so, kenalah merempat di mana-mana sebab aku tak berani nak naik bas ke tanjung malim sorang-sorang pada waktu malam + aku tak dapat kunci rumah lagi..

by the way,
selalunya aku akan request nak buat birthday party aku awal, walaupun hanya family members ja yang ada..kek kenalah ada juga..tapi oleh sebab aku tak ada mood nak celebrate birthday in advance, aku tak request apa-apalah kecuali nak shopping makanan yang tak ada di tanah semenanjung tu..

so,
lepas waktu sekolah kemarin, aku ajaklah mama aku pergi pekan untuk beli makanan yang aku nak tu.. actually aku cuma mau 3 jenis biskut ni ja, kami panggil biskut K, biskut telinga gajah dan juga kuih bunga.. tapi bila aku try google search aku cuma dapat gambar biskut telinga gajah..nantilah aku upload gambar biskut- biskut tu lagi.. nak dijadikan cerita, time aku nak kuih ni..time tu jugalah semua kedai tak jual..nasib baik ada 1 kedai ni yang masih ada stok..hihihi..syukur alhamdulillah...


'act like a lady, think like a boss'
tu sebenarnya tulisan baju tu..suka sangat baju ni.. ^_^


mama pun shopping juga barang-barang dapur..memang banyak, dia beli ayam, ikan, sayur dan lain-lain..siap bawa aku pergi pasar ikan yang sudah diperbaiki tu pilih ikan..hahaha..okay2, seperti biasa pilihan aku adalah ikan lumahan..cehhh..

masa otw balik tu mama cakap,
 "malam ni mama ada kelas tambahan,tapi mama mau masak dulu sebelum kau pulang..."
yuuuhuuu....no wonder lah mama beli macam-macam..rupanya mau masak untuk aku..yeahhh!!aku punya main gembira lagi..dan aku berjanji untuk makan banyak walaupun tekak aku masih perit masa menelan (sakit tonsil+ulser)..masakan mama kut, rugi tak makan banyak-banyak..4 bulan lagi baru merasa..hihi...

so, inilah hidangannya..(btw, semalam aku just tolong potong tu,potong ni..langsung tak sentuh bab masak..ke ke ke ke!)

*gambar tak berapa nak clear, sebab ambil pakai phone jaa...*


ini ikan masak sos sebenarnya..ikan lumahan.. yummy!



ayam masak kicap..nampak macam simple,tapi rasa dia superburb!!


ini sayur kangkung tumis jaa..kalau dekat kolej ni,alamat dapat makan batang sayur jaa...hihi


ayam rebus pilihan ramai...


yaa...nasi kuning..mana mau dapat nasi kuning mama?yummy!


air bandung fav sekeluarga...


ni bubur..

oh,ya semalam abang aku si kok boy tu datang di rumah dengan membawa 6 biji durian..tu lah buah kami..kalau campur dalam bubur boleh jadi bubur durian..kan..kan..kan..yummy!

p/s: pasni kena tunggu 4 bulan lagi untuk merasa masakan mama :'(

♥♥ Hasil Tarian Jemari Cik Kema ♥♥

2 comments:

aTieYusof Family said...

oh...cuti habis sdh kah Cikgu..ndak palah nti 4bln lgi dapat lah rasa masakan mama...:)

Akma Dk said...

ya kak tie..hihi..tahan2 ja ni..