Tuesday, June 4, 2013

Nak ngorat awek Sabah?? ni tips dia..

Assalammualaikum peeps n selamat tengah malam..
ngantuk sangat baru lepas first paper..
tapi..tak bole tido..terbangun sendiri..

so, saya belek-belek fb..tiba-tiba terjumpa entry ni--> tips-mengorat-awek-sabah-akhirnya-ditemui

hahahah... okay...korang pergilah ke page tu ya..btw, saya nak bagi tunjuk some comments yang menarik perhatian saya...


"Tips Mengurat Awek Sabah:-
1) Kena belajar budaya orang Sabah (budaya awek Sabah)
2) Kena pikat keluarga awek Sabah tu dulu…( :mrgreen: )
:penting sbb besanya kebanyakan ibu bapa tak benarkan anak mereka kawin dgn org Semenanjung….

3) Nak meminang awek Sabah, perlu wang usin yang banyak… :mrgreen: sebab wang hantarannya agak mahal…kalo awek Sabah ada pendidikan tinggi maka tinggilah wang hantaran…"princessmia

"Tips mengorat awek Sabah merupakan suatu perkara yang subjektif, tiada tips yang betul dan tiada tips yang salah
Bagi pendapat saya, semuanya kembali kepada perkara yang paling asas dalam perhubungan iaitu memahami dan seterusnya menerima seadanya
Tapi, apa yang pasti, laki-laki Semenanjung yang berminat untuk berkahwin dengan awek Sabah perlulah bersedia dari segi ekonomi :lol:
Selain itu, saya hanya ingin berkongsi di sini bahawa Sabah itu luas, ada bandar, ada pedalaman, ada keluarga besar, ada keluarga kecil, ada kaya raya, ada juga yang kurang berkemampuan. Sama sahaja bukan dengan orang Semenanjung? :razz:"Llizam

"kawan sekampung saya kawin dgn wanita sabah..skrg balik kg jenguk orang tua pun dah jarang2..wanita sabah Queen Control kots…"~Nadri


okay..sekarang masa saya pula nak ulas ya...

1- yes KAMI memang tak suka keluar malam..sebab kami hidup di kampung.. jam 9 kira semua orang kebanyakannya sudah tidur.. bila ada hal penting baru keluar malam.. 

2. ongkos memang tinggi bila nak kahwin dengan sabahan..

3. ya kami open-minded.. but,don't judge us easily..don't think that we're easily to GIVE everything..

4. queen-control? itu terpulang pada individu masing-masing kan..di mana-mana pun ada orang bersikap begitu

btw, i'm proud to be SABAHAN ^_~

Kalau SUKA sila FOLLOW, kalau TAK suka sila SENYUM ^_^

1 comment:

Normazrena Aerwanto said...

baaa .. ini kali lahhhhh