Tuesday, April 30, 2013

Marah itu Subjektif..

"Marah itu subjektif"

kata salah seorang pensyarah semasa zaman diploma saya.. ya..kami melakukan kesalahan yang memang menguji tahap kesabaran seseorang pensyarah..namun kejadian tersebut tidak disengajakan.

sebenarnya apa yang berlaku,

sebelum kelas pensyarah tersebut, kami pegi decorate dewan untuk gathering night pada malam itu..yaa.. kami sangat penat..

saya bersama tiga orang lagi rakan saya mengambil keputusan untuk tidak datang ke kelas, sebab terlalu letih.. dan.. rupa-rupanya 1 KELAS TAK DATANG...

keesokan harinya semasa kelas housekeeping,

lecturer tersebut datang tengok kami buat kerja sambil duduk di atas lantai (sempoi kan..)heheheh..

kami-> encik! sorry pasal semalam.. kami tak janji..betul..encik jangan marah..

lecturer-> marah itu subjektif.. i'm okay.. tapi....

ce teka?ce teka? hahahah..

sebenarnya kami didenda buat summary 5 bab at least 5 pages dan by hand writting..

heheheh...memang sadis jugalah..tapi kami cuba siapkan kerja tersebut.. Alhamdulillah~~



apa yang saya nak sampaikan adalah..marah itu subjektif.. kadang kala kita tak dapat luahkan dengan perkataan mahupun perbuatan..

kadangkala kita cuma mampu diam dan pendam kemarahan itu.. mencari kesilapan, sebab mengapa perlu adanya kemarahan tersebut..

saya bukan seorang yang pandai mengawal rasa marah.. bila saya marah, saya akan marah.. tanyalah family saya.. saya adalah terdiri daripada mereka yang panas baran..

Alhamdulillah sekarang saya sudah mulai mengawal rasa itu dan  saya hanya mampu pendamkan.. :)


Kalau SUKA sila FOLLOW, kalau TAK suka sila SENYUM ^_^

No comments: