Wednesday, January 2, 2013

Assalammualaikum.. May peace upon you..


ya..
Assalammualaikum..

sila tengok video di atas untuk lebih memahami apa yang saya cuba sampaikan..
.
.
.
.
.
.
.
ehem2 dah???

okay,
saya tertarik dengan 1 komen viewers ni..->


"boy... i see that you've never worked in a service area.
did you consider what we workers are feeling? tired? full of problems?
so deal with it. stop complaining like a child.
seriously, you look stupid posting videos that shows how insensitive you are."


mulanya saya nak mention ya..
saya tak menyebelahi sesiapa..antara Anwar Hadi mahu pun that viewer..

sebab bagi saya apa yang disampaikan oleh anwar hadi adalahh betul..
dan apa yang cuba disampaikan oleh that viewer juga betul, cuma dia menggunakan bahasa yang kurang sopan.. (maafkan saya..)

okay,

saya adalah orang yang PERNAH bekerja kat sevice area..
waiter, front desk officer and also housekeeper..

memang tak dinafikan orang-orang kat service area ni memang penat sangat!
sampai kadang-kadang balik dari kerja tu memang tak larat nak hang out atau spent time with friends..

tapi,
we still senyum dan ucap TERIMA KASIH..

why??

kalau anda memahami service area sebenarnya,
they are friendly dan tak kedekut senyum..

itu apa yang saya belajar..

tapi bagi saya,

saya happy bila tengok customer happy dan puas hati dengan service yang diberikan..

am i right???

tambahan pula kami memang diterapkan nilai-nilai begini ketika bekerja..

untuk mereka yang bekerja di service area,

kita kena bagi customer puas hati dengan apa yang mereka bayar.. kan..mereka memang deserve it.. mereka bayar kut..mereka bayar untuk service..

so, layanlah mereka dengan baik..

tapi saya tahu, apa yang cuba disampaikan oleh Anwar Hadi bukan hanya ditujukan untuk mereka yang bekerja di service area.. itu cuma CONTOH!

kita lihat sendiri diri kita,
adakah kita akan memberi salam kepada strangers?

itu yang cuba disampaikan oleh sahabat tu..
hubunngan sesama kita..

senyum itu 1 sedekah..
dan salam itu satu doa..

okay?!

Kalau SUKA sila FOLLOW, kalau TAK suka sila SENYUM ^_^

No comments: