Thursday, December 27, 2012

Kenapa Cikgu?

Assalammualaikum dan selamat pagi...
hari ni hari Khamis..
mean, kami akan ke Sg.Klah..hahaha...

sekarang tengah siapkan makanan untuk picnic..
saya dah masak nasi..
tunggu nasi masak... (pakai ricecooker kan..)

ambil kesempatan update blog kejap.. ceh..ceh..ceh...

okay..
first of all mo ucap terima kasih kepada kak atie sebab jawab soalan saya tentang sesi persekolahan..HAHAHA...

okay..
kalau baca post-post sebelum ni mesti tahu saya ni memang nak jadi cikgu ..

tapi kenapa??

jawapan yang tepat
.
.
.
.
.
.
.
me and Mama

sebab saya mau jadi macam MAMA..

memang kerja jadi cikgu tu susah..bukan senang..
siapa kata senang tu, memang tak masuk akal..
saya dari kecil tengok macamana payahnya jadi cikgu ni..

even masa cakap ngan mama saya nak jadi cikgu pun mama suruh fikir baik-baik..

so, kenapa cikgu?

saya sanggup take a risk at least saya ada masa dengan family dan my future husband and my future children In Shaa Allah..

apa yang saya tengok dekat mama,
busy macam mana pun dia..
dia still ada masa untuk kami..
bukan setakat jadi cikgu kat sekolah..
sampai kat rumah pun dia jadi cikgu..

so,
saya nak lah anak-anak saya nanti rasa apa yang saya rasa..
hidup berdisiplin dan macam kawan-kawan...
bukan setakat berdisiplin kat sekolah, malah kat rumah juga..

sangat happy bila ramai yang kata hubungan kami adik-beradik dengan parents kami like a friend..

tapi saya tak kata lah pekerjaan lain tu tak bagus..
buat kita tak ada masa dengan family..
itu terpulang bagi individu masing-masing kan..
how they want to teach their children..

sebab apa yang saya perasan..
as a parents, kerja busy macam mana pun..
mereka still pentingkan anak mereka kan..

(ayat macam dah kahwin.. HAHAHAH...)


Kalau SUKA sila FOLLOW, kalau TAK suka sila SENYUM ^_^

4 comments:

aTieYusof Family said...

Betul tu cikgu... best apa jadi cikgu..hehe.. boleh ajar anak juga..
pekerjaan mulia bah tu.. Kak syg cikgu2 sa...
moga Akma nti boleh jdi cikgu yg baik pada anak bangsa & anak2 akma sndiri..InsyaAllah..amin! :)

MK Kimi said...

best of luck in your future endeavors.

Calon isteri terbaik adalah dari kalangan cikgu....Eh?!

:) Good luck again

Hanih Borhan said...

Salam...1st time saya singgah blog awak,so,salam kenal ok? :)

hey hey,ayah saya pun Cikgu :)

Cik Kema said...

kak Atie: amin3.. hehehehhe...
MK Kimi: ala... depends on prmpuan tu jgak.. :)

hanih borhan: welcome.. heheheh.. samalaaa... :)