Monday, December 24, 2012

Kahwin, kahwin dan kahwin..

Assalammualaikum dan selamat maghrib..

nak habaq mai pasal kahwin ni..

dalam bulan 11 dan bulan 12 ni..
ramai antara sepupu-sepupu saya mendirikan rumah tangga...

tahniah kepada:


my cousin Dayang Norhikadizmah Bt Datu Japaruddin dan suaminya Ruzaini..
welcome to our family bro-in-law..


my cousin Dayang Mohaidah Zuraidah Bt Mohammad dengan suami Misbun..
welcome to our family too bro-in-law..


dan cousin Datu Hasdizuldin Bin Datu Japaruddin dan isteri..
welcome to our family sis-in-law.. 
.
.
.
.
.
.

err..ni tak kahwin lagi..posing ja..heheheh


dan bila masa sepupu yang kahwin ni adalah sebaya dengan saya..
pertanyaan yang saya bosan nak jawab adalah..
"kau bila pula nak kahwin?"

errr... -,-

setiap kali ditanya dengan soalan tu..
antara jawapan saya..

.entah.
.belum ada calon lagi.
.tunggu habis study.

dan kadang-kadang bila dorang tanya..
"takkan tak ada bboyfriend.."

errr... -,-

perlukah saya jawab i just broke up (tak boleh kasihtahu)

hell no!
dalam masa 4 bulan single..
i realize that i'm not the right person yang lelaki boleh jadikan girlfriend..

sebab bila tengok kawan-kawan kan..
24/7 on handphone..
report ke mana pergi..
habis kelas kena call/sms

i'm not the one yang suka SMSing or CALLing..
i just love to FACEBOOKing, TWITTERing,BLOGing..
maybe sebab tu lelaki bosan dengan saya..HAHAHA..

well..
kesimpulannya..

bila saya nak kahwin?
the right answer is,

waiting for a miracle..
bila dah ada orang mampu terima baik buruk saya..
bila dah ada orang yang sayang family saya..
bila dah ada orang yang sanggup tanggung dosa saya..
bila ada orang yang sanggup untuk pimpin saya..
bila ada orang yang mahu jadi imam saya..
dan bila dah ada orang yang sanggup menjadikan saya permaisuri hidupnya..

In Shaa Allah..

saya akan kahwin..

so!
fellow friends and family..
please..please..please don't ask that question again..
i'm only 22th..hehhehehe
doakan sahaja saya bertemu jodoh yang baik-baik.. :)

dan!
yang dah berkahwin!
Alhamdulillah...
semoga berkekalan hingga ke syurga. :)

Kalau SUKA sila FOLLOW, kalau TAK suka sila SENYUM ^_^

2 comments:

aTieYusof Family said...

Muda lagi bah mo khawin kan cikgu?? kerja dulu.. bagi parents rasa dulu gaji kita baru khawin...hehe..itu kakak dulu lah..28thn baru khawin..hehe:)

Cik Kema said...

ya..tu la tu kak tie.. tlmpau muda lg ni..heheheheh...mmg impian itulah..mo kasi rsa parents dlu duit gji..