Monday, December 24, 2012

Jiwa saya Kosong..

Assalammualaikum dan selamat petang...

sekarang tak start study lagi..

apa nak jadilah...~~~



"orang kata kami macam lalang, tiada pendirian.."

okaylah..
kalau ada yang membaca post sebelum ini...

mesti tahu yang saya adalah..
ehem..ehem..
penggemar ataupun lagi dikenali sebagai..errrr..apa ek..
okay..let it be..hahaha.. (tak tahu apa perkataan sesuai..)

the most..most...most..most...fav video yang dipost oleh Matluthfi adalah video di atas...
ngee~~~

kalau dulu suka video made by malaysian..
but now!!!!
HAHAHAHAA..

sebenarnya apa yang dikatakan oleh video ini adalah sama dengan apa yang saya rasakan..
honestly, walaupun umur saya dah 22 tahun, saya masih tak mendaftar sebagai pengundi..
why??

bukan family tak ada tegur..
mereka dah lebih tegur dah..
malah bapa kerja kat pejabat daerah...
mama pula cikgu..
abang-abang dan kakak kerja kerajaan..
mereka dah lebih daripada PAKSA saya menjadi pengundi..
dah BERNANAH telinga dorang suruh saya daftar..

tapi saya???

bila mereka tanya "dah daftar belum??"
saya : *tersengih... 
hanya itu yang mampu saya lakukan..

betul kata Matluthfi..

"kami sengajakan kosongkan jiwa kami pasal otak kami dah penuh dengan ******* politik yang hampa dok mainkan.."

ya..ya..ya..
saya bukanlah pengikut perkembangan isu semasa politik..
ke sana ke mari mendengar ceramah politik..

tapi..bila hari-hari masuk paper, berita, facebook!!
siapa yang tak tahu..
tambahan pula ada pengikut-pengikut yang sangat berperasaan kat dalam facebook tu..
sebar keburukan parti ni, sebar keburukan parti di sana..

yaa...
saya sedar bila bapa cakap..

"jangan persoalkan apa bakti negara  kat kita.. tapi soal kepada diri kita sendiri, apa bakti kita kepada negara.."

so, saya sedar bahawasanya saya memang wajib untuk membuat keputusan yang baik untuk negara..
(sebagai pengundilah...)

TAPI!
dengan kepenuhan sumber pengetahuan yang kadang kala saya sendiri rasa macam nak -,-
saya yakin dan pasti!
saya tak mampu lakukan..
saya tak mampu buat keputusan..
I'M SO SORRY..

bagi saya,
parti-parti politik selain parti yang sedang memerintah memang diperlukan..
untuk menyedarkan pihak yang memerintah akan kelemahan mereka..
menyedarkan mereka apa yang telah mereka tersisihkan..
menyedarkan mereka apa yang mereka terlepas pandang..

bukan semuanya dijadikan secara sempurna..
so,
bila ada kelemahan pada sesuatu pemerintahan..
cuba untuk memperbetulkan..
bukan terus memburukkan..

samalah keadaannya bila kita nampak typing error di dalam status or update seseorang..
kita tegur dan mereka ubah..
bukannya kita terus retweet or share sambil cakap "wei.. dia typo!!malu siot!!!"

kepada Mat Luthfi:
this post credit to you..
anda telah menyuarakan apa yang saya tak dapat suarakan..
and thanks sebab datang UPSI hari tu..
dan saya tak puas hati sebab saya tak dapat tanya anda,
MANA DAPAT IDEA BUAT VIDEO LALANG?
dan saya tak puas hati sebab saya tak dapat jumpa dan tangkap gambar dengan anda..
kerana,
saya kena berkejar untuk ke kelas..
TERIMA KASIH SEKALI LAGI...


Kalau SUKA sila FOLLOW, kalau TAK suka sila SENYUM ^_^

No comments: