Saturday, December 22, 2012

Anda suka mereka?

Assalammualaikum dan selamat malam...
dan ini saya mengumumkan bahawa..
dengan rasminya STUDY WEEK SUDAH BERMULA...
maknanya..
exam akan mula..
dan tarikh balik juga akan semakin dekat..
yeah!!!

okay,
apa yang saya nak cerita di sini adalah pasal mereka..
mereka..
mereka..
mereka..

hehehehehe...

yala...
mesti ramai yang sempat mendengar kenaikan nama-nama SPIN, NEW BOYZ, BOBOY, DIAMOND dalam industri muzik kita kan...
saya nak kong si sedikit cerita pasal mereka dan saya sikit..
ceh..
macam best ja kan.. :p

1. NEW BOYZ


okay..
ini memang ori punya team member..
tomok, along, jay, syuk dan lan..
masing-masing ada kelebihan sendiri..
tomok dengan wajah cutenya..
lan dengan wajah engsomnya..
along dengan wajah jambunya..
syuk dengan wajah tampannya..
dan jay pula dengan wajah machonya..
setujukan....???hehehhehe

first time tengok dorang ni kat RTM..
masa tu dorang nyanyi lagu Sejarah Mungkin Berulang dan Cuba-cuba..
ingat lagi apa saya cakap masa tu "hensome2lah dorang ni.."
hahahha..masa tu baru darjah 4 kot..

pastu my brother beli kaset dorang..
ori kot...heheheheh..
saya selalu pasang setiap petang sampai abang saya sembunyikan kaset tu..
hehehhe..

pastu cover kaset tu letak kat tepi tingkap..
aiyoo dalam bilik pun ada gambar dorang..
tengok betapa ku meminati mereka..hahahha....

2. BOBOY

okay lepas tu muncul lah BOBOY...
saya tak kenal dorang sangat macam new boyz..
tapi honestly saya minat mereka kerana vocal naqiu yang boleh tahan tu..
ada orang kata sengau..
tapi saya rasa tak pun..

dan sangat sedih bila mereka ni tenggelam..
da tak dengar cerita dah pasal dorang sekarang...

sangat suka lagu DEMI MASA, JANJI SEORANG KEKASIH..
dan sangat suka boboy the movie..SANGAT!!!

3. SPIN

okay..spin saya kenal sebab achik duet dengan nana..
dan saya minat dorang ni sebab suara achik yang boleh tahan..
dan..
dorang tak ada pun kontraversi..
dan..
lagu MENGUSUNG RINDU sangat memberi bekas kepada kami sekeluarga..
lagu tu lagu last my late grandmother minta radio saba putarkan...
lepas tu keesokan harinya arwah meninggal...
by the way..
al-Fatihah buat arwah achik..
yang selalu dalam ingatan...

4. DIAMOND


okay...
kumpulan Diamond saya tak tahulah anda kenal atau tidak..
sebab bila saya cerita pasal kumpulan ni dalam 20 orang hanya 1 orang je yang tahu pasal kewujudan mereka..
the vocalist SHIMIE..
dia buat show kat Beluran (tempat asal saya..)
start situ saya dengar lagu dorang..

ema santos and so on..
tengah malam sanggup tunggu kat tepi radio muzik sebab nak dengar temubual bersama mereka..
tapi again..
hanya satu album dan mereka tenggelam..
psstt.. by the way, he was my rakan pena dulu..
ececeece~~~

so, itu je saya nak cerita kat sini...
tapi mana-mana band yang paling berbekas dalam hidup saya adalah SPIN..
entahlah..
lagu mereka kut..
susah nak dapat lelaki yang bersuara macam arwah achik..
setuju?

Kalau SUKA sila FOLLOW, kalau TAK suka sila SENYUM ^_^

No comments: