Tuesday, October 23, 2012

kisah hitam..


Assalammualaikum dan selamat petang...
today i would like to talk about PAST..

okay, stop speaking.. ;p

semua orang tak sempurna..
ada yang pernah membuat kesilapan di masa lepas..
dan begitu juga saya..

bezanya pada hari ini adalah sama ada kita berubah dan tidak melakukan kesilapan yang sama..
yaa..
semua orang boleh cakap, "maafkan saya..saya menyesal dengan apa yang berlaku.."
semua orang mudah mengucapkan maaf..

TAPI!
adakah semua orang boleh berjanji kepada diri sendiri untuk tidak melakukan kesilapan yang sama berulang kali..
itulah saya maksudkan..
bukan semua orang boleh berjanji untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama..

mungkin kita lihat kesilapan itu sangat kecil,
tapi kita tak sedar bahawa ianya mendatangkan kesan kepada sesetengah orang..

saya tidak menilai orang melalui kisah lepasnya..
ceritalah, saya akan cakap "selagi awak mencuba untuk berubah, mesti awak ada ruang.. ALLAH sayangkan umatnya.."

tapi saya akan kurang respek kepada orang tersebut apabila dia seolah-olah menyesal dan berjanji untuk berubah..
tetapi apa yang saya lihat berbeza...
memang! bukan senang untuk berubah..
saya pun tengah berlawan dengan perasaan saya sekarang ini...
tapi apa salahnya, elakkan diri daripada melakukan kesilapan itu lagi...

abang saya pernah cakap, "kalau kita tak ada kisah hitam, kita tak akan jadi MANUSIA.. sebab kita hidup belajar daripada kesilapan.."

jangan risau..
saya berkawan dengan semua orang..
bezanya adalah...
saya lebih berhati-hati...

renung-renungkanlah dan selamat termenung..! 


Love ^_^

1 comment:

cerita best said...

cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..lg 1 klo tuan blog komen dekat blog pakjoe sekali pakjoe kn bls blk komen dekat blog nie,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html