Saturday, September 15, 2012

ur choice... :)


assalammualaikum dan selamat malam...
burrrppp~~ alhamdulillah saya kenyang makan koey teaw goreng kegemaran saya...heheheh...

lepas tu..
log in facebook dan terjumpa gambar di atas...
yeah!!!

ur choice...
samada nak lari dari kisah silam ataupun belajar darinya..
saya??

kedua-duanya..
lari dari kisah lepas untuk sementara dan belajar darinya..
jangan mengulanginya lagi jika ianya menyakitkan diri anda...

setuju atau tidak??
ini sekadar pandangan terbuka saya..


inilah saya...
seorang yang riang gembira dan agak nakal..hehehehe..
saya manusia biasa yang selalu membuat kesilapan..
setiap malam saya menangis menyesali dengan kelekaan saya..

tapi kenapa saya belum berubah??
berubah untuk lebih baik..
bukan tiada segelumit niat pun ingin berubah..
siapa tidak mahu berubah ke arah kebaikan kan..

saya sedang mencuba..
berilah saya masa untuk mencuba dan doakan saya berjaya untuk berubah ke arah lebih baik...

saya memilih untuk belajar daripada kesemua apa yang saya lakukan pada masa silam...
tolong ingatkan saya..
kerana saya selalu tersasar...


dan..
saya sangat sayang kawan-kawan saya..
bekas teman lelaki saya..
sampai sekarang saya berharap hubungan kami baik-baik sahaja...

ada di antaranya yang tidak boleh kisah silamnya..
dan berdendam mengenainya..
jangan berdendam...
jangan sesekali tidak memaafkan...
jangan besarkan titikhitam di dada...

redha dengan qada' dan qadar..
mungkin ada yang berkata..
saya bukannya sesiapa untuk di dengar syarahannya..
saya masih muda untuk memberi nasihat..

tapi percayalah..
apa yang saya katakan saya amat maksudkannya..
walaupun kadangkala ianya tidak direct..
kerana saya selalu berfikir sebelum mengeluarkan perkataan untuk menjaga hati perasaan mereka..
ada maksud di setiap kata-kata saya..
yang mungkin sesetengah orang sahaja dapat menterjemahkannya dengan betul dan tepat..

ingatlah..semua orang berhak untuk bahagia..
terpulang dari anda bagaimana anda mencari kebahagiaan itu..~~



Love ^_^

No comments: