Tuesday, May 1, 2012

kisah malam c JOYAH

ehemm2!!
okay selepas membuat status dalam facebook
 "aku mo lg bah bljr bwa motor..tp sjak malam kejadian c 'JOYAH' terus aku nda mo sdh bljr..hahaha~~~"

cik kema pun ambil keputusan menceritakan..apakah di sebalik kejadian malam c JOYAH...

1. cik kema sibuk make up mama yang mau pegi dinner sekolah..sibuk juga transform dirinya jadi c JOYAH (bertahi lalat besar di atas bibir dan memakai lipstick merah menyala..)

c joyah ada permintaan untuk belajar bawa motor.. before tu bapa sudah cakap "tengok aa eksiden ni c endut.." hahaha..

 adik c joyah cakap..kalau mau laju pusing sini, kalau mau brek tekan yang ini..bla..bla..bla..

dengan yakin c joyah naik motor..KEBABOOMMMMM!!! c JOYAH TERBABAS!!!

kakak c joyah sudah cakap.. "kakimu endut..kakimu nanti kena ekzos..."

c joyah jawap "habislah aku...pasu bunga mama.."

c joyah terlanggar pasu bunga c mama..bunga mama sudah terpatah dua.. risau c joyah..

2. sesudah berenti belajar motor c joyah mau masak kek untuk mama..sebab esoknya hari jadi c mama..

"kasih ingat aku ya ini kek..nanti kering airnya.." kata c joyah kepada kakak dan adiknya.. fyi, c joyah masak kek coklat kukus..

tengah tengok tv.. sudah dengar bunyi 'kelempuk' di dapur..apaka??

"endut, pigi kau tengok kekmu.. di makan suda kali oleh hantu mu.." kata c kakak..

c joyah, "kamu baaa.. jangan kasih takut aku!!!"

c kakak sama c adik pun temankan ke dapur..

sudah kering!!! tempat kukusan kek sudah bocor di bawahnya..

c JOYAH gelabah, mama dan bapa sudah balik..dengan segera sembunyikan tempat kukusan di bawah meja..heheheheeh...

fyi, kek memang masak!

esoknya hari jadi c mama, c joyah berterus terang..dia buat dua kesalahan..

1. langgar pasu bunga..

2. bocorkan tempat kukus...

c mama rilek tapi terkejut..hahahah..maafkan saya mama.. ;p

Love ^_^

No comments: